Son Yayınlar

6/recent/ticker-posts

Hibrit Otomobiller'de Rekabet Başladı

Hibrit Otomobiller'de Rekabet Başladı

Hibrit Otomobiller'de Rekabet Başladı


Aslında birebir rakipler mi pek emin değiliz ama sonuçta bu iki model de hibrit teknolojisi kullanıyor ve özellikle şehirde düşük tüketim iddiasındalar. Gelin iki modeli de inceleyelim… Tasarım Evet şaka değil ama o bir Toyota. Ne kadar sıra dışı duruyor değil mi? C-HR’ın Niro’dan daha dikkat çekici olduğunu söylemek doğru olacaktır. Keskin hatlar, sivri formlar ve bütününde kullanılan sportif detaylarla Toyota C-HR, sınıının en farklı görünen araçlarından biri. Niro daha sadeyken, C-HR daha sıra dışı duruyor. Niro’da aslında abisi Sportage modelinden izler görmek mümkün… Kia Niro’nun sadeliğe kaçan bütün detayları ise bizce göze hoş geliyor. İki aracın ebatları da birbirine yakın. C-HR biraz daha yüksek Niro’ya göre… C-HR dıştan bakınca daha ufak-tefek algılanıyor ama aslında 4,36 metrelik boyu ve 2,64 metrelik aks mesafesiyle doğrudan Nissan Qashqai rakibi oluyor. İç mekan C-HR’ın dışarıdaki sıra dışılığı içeride de devam ediyor. C-HR’da yepyeni bir his hakim. Sinyal Çünkü her kullanıcı içeride fazla “incik boncuk” sevmiyor. Bagaj hacimlerini mukayese edersek ise Niro, C-HR’ın önünde yer alıyor. Motor Kia Niro’da kuzeni Hyundai Ioniq ile aynı motor ve şanzıman görev yapıyor. Bu modelde 1.6 litrelik benzinli bir motor ile manyetik tip elektrik motoru görev yapıyor. Benzinli motor 105 HP güç ve 147 Nm tork üretiyor. Elektrikli motoru ise 43.5 HP güç ve 170 Nm tork değerine sahip. Her iki motor birlikte çalıştığında ortaya 141 HP güç çıkıyor. Yalnızca 6 ileri DCT otomatik şanzıman seçeneği ile sahip olunabilen araç 0 – 100 km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlarken maksimum 162 km/s hıza ulaşabiliyor. Kia Niro ortalama yakıt olarak 3.8 litrelik bir değer gösteriyor. Kia Niro boşa giden enerji değerlendirmek için rejeneratif sistemi düşünmüş. Buna göre Niro fren yaptığı anda açığa çıkan enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürerek fazladan menzil ve yakıt ekonomisi sağlıyor. Araçta sunulan elektrik motoru sayesinde ilk hareket anında bile torkun hazır olması özellikle yüklü durumlarda size büyük kolaylık sağlıyor. Motorun şanzımanla uyumunun da yüksek olması sayesinde iç mekandaki konfor da yüksek tutulmuş. Çit kavramalı şanzımanın vites geçişleri oldukça hızlı ve sarsıntısız. Toyota C-HR’da 1.8 litrelik benzinli motor ve elektrikli motor birlikte görev yapıyor. Benzinli motor 98 beygir güç, 142 Nm tork üretirken, elektrikli motorun gücü 53 beygir, torku 163 Nm. Araçta 6.5 Ah’lik NiMH aküler bulunuyor. Aküler yeterli doluluktayken ve gaz pedalına tam basılmadığında sadece elektrikli olarak ilerlenebiliyor. Akü gücü düştüğünde ya da fazla güç istendiğinde benzinli motor devreye giriyor. Bu değişimleri hissetmek güç. Sadece orta ekran ve göstergelerdeki ‘Energy Monitor’ özelliği ile takip edilebiliyor. Ortalama yakıt tüketimi 3,9 lt/100 km olan aracın fabrika verisine ulaşmak pek kolay değil ama yine de şehirde 6-7 litrelerde gezebiliyorsunuz. Bu araçta görev yapan elektronik kontrollü sürekli değişken e-CVT şanzıman iyi çalışıyor. Ancak ekonominin ön planda olduğu bu modelin hızlanması oldukça sakin. C-HR 1.8 Hybrid, performans yerine çoğu zaman ekonomiyi tercih ediyor. Sonuçta hantal bir otomobil değil ama çok da kıvrak bir model sayılmaz. Sürüş Özellikleri Hibrit modeller, tam elektrikli araçlar gibi özel bir kullanım tarzına sahip. Örneğin C-HR’yi klasik şekilde kullanırsanız hibrit sistemin ekonomi yönündeki faydasını hissetmek imkansız. Birinci öncelik gaz pedalıyla dost olmak. Eğer elektrikli motorla yetinirseniz ve benzinli motoru devreye sokmazsanız uzun mesafeleri sadece elektriği kullanarak geçmeniz mümkün oluyor. İkincisi de fren geri kazanımından faydalanmak. Hata ani fren yapmayı gerektirmeyen durumlarda gazdan ayağı çekerek elektrikli motorun aküleri şarj etmek için uyguladığı direnç ile yavaşlamak. Niro belki şanzımandan dolayı belki de yüksek torktan daha hızlı hissetiriyor. C-HR’ın direksiyon tepkileri ise Niro’nun önünde. İki model de yüksek hızı çok sevmiyor ve sakin sürüşler için idealler. Yol tutuş dinamikleri sportif sürüşlere pek uygun değil.